Teker şişmesi neden olur?
Lastik yanağında belirgin bir şişkinlik, karkas içindeki kordonların hasar gördüğünün bir göstergesidir. Bu tür hasarlar genellikle lastik kaldırımlar veya hız tümsekleri gibi engellerin üzerinden aşırı hızda veya yanlış açıyla geçtiğinde meydana gelir. Karkasın aşırı gerilmesi, tek tek kordonların kopmasına yol açar.
Hangi lastik patlarsa tehlikeli?
Ön lastik patlaması daha tehlikelidir. Hangi ön lastik patlarsa patlasın, araba o yöne doğru çeker ve direksiyon kontrolü kaybolur. Özellikle panikleyip frene basarsanız, sonuç bir felaket olur. Arka lastik patlarsa, arabayı kontrol etmek daha kolay olur.
Balon yapmış lastik garantiye girer mi?
Lastik sigortasından faydalanmak için hasarlı sigortalı lastiğin tamir edilebilir veya tamir edilemez olması gerekir. “Çatlaklar”, “yırtılmalar” veya “ayrılmalar” nedeniyle onarılamayacak kadar şişen ve kullanılamaz hale gelen lastikler garanti kapsamındadır.
Balon yapmış lastik muayeneden geçer mi?
Lastiğin yanağında balon oluşması ciddi bir kusurdur, muayeneden geçemezsiniz.
Lastik balon yaparsa ne yapılır?
Bu tür hasarlar onarılamaz, bu nedenle lastiklerinizden birinde buna benzer bir kabarcık fark ederseniz, lastiğinizi hemen değiştirmelisiniz. Lastik şişirme, sürüş güvenliği açısından çok risklidir.
Lastik niye baloncuk yapar?
Uzun süre düşük basınçta kullanılan lastiklerin karkas kordonları zamanla kopup şişerek lastiğin aniden çalışmamasına neden olur. Lastik basıncı her 15 günde bir düzenli olarak kontrol edilmelidir.
Balon yapan lastik ne kadar dayanır?
Balon lastiklerin dayanıklılığı kaliteye ve kullanıma bağlı olarak değişebilir, ancak ortalama olarak 2 ila 4 saat dayanabileceği tahmin edilmektedir. Düşük kaliteli lastikler daha az süre dayanırken, iyi kaliteli lastikler daha uzun süre dayanabilir.
Patlamayan lastik nasıl anlaşılır?
Aracınıza takılan lastiğin patlamaya dayanıklı olup olmadığını belirlemenin iki yolu vardır. İlk yol, aracın kullanım kılavuzundaki bilgilere bakarak erişmektir. Diğer yol ise lastik yan duvarlarında yazan ifadedir. Lastiklerinizde RFT işareti varsa, bu lastikler patlamayan lastiklerdir.
Yolda giderken lastik patlarsa ne yapmalıyız?
Sürüş sırasında aracınızın lastiği patlarsa en önemli kural sakin kalmaktır. Çünkü panikle aniden fren yapmak veya direksiyonu aracın patlak lastiğine doğru çevirmek kazaya yol açabilir. Fren basıncı aniden değil yavaşça artırılmalı ve güvenli bir alana geçilmeye çalışılmalıdır.
Continental lastik balon yaptı garantiye girer mi?
Garanti politikamız tüm lastiklerimiz için geçerlidir.
Ömrü biten lastik nasıl anlaşılır?
Cebinizden bir bozuk para çıkarın, 1 lira veya 50 kuruş. Lastiğinizin oluklarına dikey olarak yerleştirin. 1 lira veya 50 kuruşun dışındaki altın kaplama yaklaşık 3-4 milimetredir. Banknotun dışındaki bu altın halkayı gördüğünüzde, lastiği değiştirme zamanı gelmiştir.
Lastik tamirinden sonra balans gerekir mi?
Aracın lastiğinin tamiri veya değiştirilmesi sonrasında balans ayarı bozulabilir. Özellikle lastik janttan ayrılırsa balans ayarı yapılmalıdır. Bu durumlarda araç yüksek hıza ulaştığında titrer.
Run flat lastik balon yapar mı?
Bu tip lastiklere halk arasında patlamaya dayanıklı lastikler denir. Aslında bu yanlıştır. Run-flat lastikler tıpkı normal lastikler gibi patlayabilir.
Yamalı lastik güvenli mi?
Tüp yaması güvenli midir? Tüpleri yamamak, delme işlemini doğru yaparsanız güvenlidir, ancak yamayı yanlış uygularsanız delik tekrar açılabilir, bu nedenle tüp yamasını uygularken dikkatli olun.
10 yıllık lastik muayeneden geçer mi?
Ancak lastiğin üretildiği yıl, muayene sonucunu etkileyen faktörlerden biri değildir. Ancak 4 yıldan uzun süredir kullandığınız lastiklerdeki aşınma ve yıpranma güvenliğiniz için risk oluşturabilir. Aslında, bu tür aşınma ve yıpranma aracın muayeneden geçememesine neden olabilir.
Lastik aşırı şişirilirse ne olur?
Lastik basıncınız çok yüksekse, lastiğin yolla teması az olur ve bu da güvenliğinizi ve kilometre performansınızı olumsuz etkiler. Lastikleriniz yüzeyde eşit şekilde aşınmaz ve bu da sürüşü tehlikeli hale getirir.
Araba lastiği şişerse ne olur?
Lastiklerinizi aşırı şişirmek, lastiklerin çok sıkı olmasına ve delinme veya kesilme riskinin artmasına neden olur. Ayrıca lastiğinizin temas alanını da değiştirirsiniz, bu da çekişini etkiler. Sonuç, lastiklerin eşit olmayan şekilde aşınması ve lastiğinizin ömrünün kısalmasıdır. Bu, lastiğin ömrünün %7 ila %15’ine mal olabilir.
Lastiklerin aşırı şişirilmesi sonucu ne olur?
Lastik basıncı çok yüksekse, lastik şiştikçe sırtın orta kısmının erken aşınması muhtemeldir. Ancak, lastik basıncı çok düşükse, eğilir ve omuzlarda erken aşınma eğilimi gösterir.
Araba tekeri nasıl şişer?
Takıldığında, lastikler genellikle basınçlı hava ile şişirilir, ancak bazı uzmanlar yalnızca nitrojen bazlı şişirmeyi önerebilir. Çoğu lastik, araç üreticisi tarafından önerilen basınç korunduğu sürece hava veya nitrojen ile şişirilebilir.