Devlet arşivleri kaç yıl saklanır?
Bir kopyası Devlet Arşivlerine gönderilir. Bu raporlar, bunları kaydetmekle sorumlu kurum tarafından Devlet Arşivlerine iletilir. Ele alınmayan konularla ilgili birimlerden gelen yanıtları içeren dosyalar beş yıl boyunca Devlet Arşivlerine iletilmez. 10. Gazetelere gönderilen ret mektupları Süresiz Saklama Kurumunda saklanır.
SGK arşivi kaç yıl saklanır?
Bu nedenle 5510 sayılı Kanuna göre sosyal güvenlik evrak, belge ve defterlerinin saklanma süresi 10 yıldır. Türk Ticaret Kanunu ise defter ve belgelerin saklanma süresini 10 yıl olarak belirlemiştir.
Resmi evrak saklama süresi ne kadardır?
Resmi belgelerin kaç yıl saklanması gerektiği sorulduğunda, genellikle mali ve yasal belgelerin en az 5-10 yıl saklanması önerilir. Belge saklama süreleri hem bireyler hem de şirketler için kritik bir konudur.
Kamuda evraklar kaç yıl saklanır?
Malzemenin adı ve konusu Saklama süresi Kurumun bütçe teklifleri 5 yıl 10 yıl Birimlerce hazırlanan bütçe teklifleri 5 yıl – Bütçe kanunları ve ekleri 5 yıl 10 yıl Teşkilatlanmaya ilişkin çalışmalar (örneğin müdürlük veya başkanlık kurulması, şube açılması veya kapatılması) 5 yıl 10 yıl 65 satır daha
Kurum arşivi saklama süresi ne kadardır?
Bu nüshalardan birincisi Birleşik Arşivde, ikincisi ise Kurum Arşivinde saklanır. Listeler 10 yıl süreyle revizyona hazır tutulur. Madde 43 – Mükellef, tasnif ve imha işlemleriyle ilgili olarak tereddüt duyduğu hususlarda Genel Müdürlüğün görüşünü alır.
Devlet arşivlerine kimler girebilir?
İsteyen herkes Osmanlı ve Cumhuriyet dönemlerine ait orijinal belgelere ücretsiz olarak erişebilir. Devlet Arşivleri dünyanın en önemli arşivleri arasındadır.
SGK geriye dönük kaç yıl inceleme yapabilir?
Bu hukuki dayanağa göre Sosyal Sigorta Kurumu, ortaya çıkardığı dolandırıcılık işlemine dayanarak on yıl süreyle geriye dönük olarak ödeme talep edebiliyor.
VUK’a göre belgeler kaç yıl saklanır?
TTK uyarınca 10 yıl olan saklama süresi, VUK (ve Sosyal Güvenlik İşlemleri Yönetmeliği) uyarınca beş yıla düşürülmüştür. TTK uyarınca, defterler son kayıt tarihinden itibaren 10 yıl ve belgeler tarihlerinden itibaren 10 yıl süreyle saklanmalıdır.
Devlet hastane kayıtları kaç yıl saklanır?
Örneğin; Hasta kabul, kayıt, takip ve taburcu defterleri için 20 yıllık, anestezi formları, yoğun bakım defteri, acil defteri, laboratuvar ve biyokimya tetkik defteri ile bebek tedavi defterleri için 10 yıllık, eski bebek doğum defteri, 15 yıllık çocuk kimlik kartı, şırınga… için 30 yıllık arşivleme süresi öngörülürken,
Dosyalar kaç yıl saklanabilir?
Mükellefler, kendilerinde bulunan arşiv malzemelerini birleşik arşivde 1-5 yıl, kurum arşivinde ise 10-14 yıl süreyle muhafaza ederler.
Maaş bordrosu kaç yıl saklanır?
Şirketin çalışanlarını işyerinde korumaya yönelik tedbirler alabilmesi için bordro beyannamelerinin imzalanması ve beş yıllık yasal zamanaşımı süresi boyunca personel dosyasında saklanması gerekmektedir.
Sağlık raporu kaç yıl saklanır?
16 Yardımcı belgeler sırasıyla 5 yıl ve 15 yıl Devlet Arşivlerine gönderilmez. 17 Mahkeme tutanakları kurumda 100 yıl saklanır. 18 Mahkeme tutanağı, rapor ve heyet tutanakları 10 yıl Devlet Arşivlerine gönderilmez. 19 Film dosyaları kurumda 100 yıl saklanır.
Özlük evrakları kaç yıl saklanır?
Personel dosyalarının saklanma süresine ilişkin düzenleme 5510 sayılı Sosyal Sigortalar ve Genel Sağlık Sigortası Kanunu çerçevesinde uygulanmaktadır. İlgili kanunlar çerçevesinde, çalışanların personel dosyalarının taraflar arasındaki iş ilişkisinin sona ermesinden itibaren on yıl süreyle saklanması zorunludur.
Banka arşivleri kaç yıl saklanır?
5411 sayılı Kanun’un bu maddesinde, 4389 sayılı Kanun’un 13. maddesinin 5. fıkrasındaki düzenleme esas alınmıştır. 4389 sayılı Kanun’da bankaların belgeleri saklamaları için bir süre sınırı öngörülmemişken, TTK’nın 68. maddesinde yer alan 10 yıllık saklama süresi bu kez maddede açıkça yer almıştır.
Tapu kayıtları kaç yıl saklanır?
Bu kayıtlar iki yıl süreyle saklanır.
Hastane arşiv kayıtları kaç yıl saklanır?
Örneğin; Hasta kabul, kayıt, takip ve taburcu defterleri için 20 yıllık, anestezi formları, yoğun bakım defteri, acil defteri, laboratuvar ve biyokimya tetkik defteri ile bebek tedavi defterleri için 10 yıllık, eski bebek doğum defteri, 15 yıllık çocuk kimlik kartı, şırınga… için 30 yıllık arşivleme süresi öngörülürken,
Banka arşivleri kaç yıl saklanır?
5411 sayılı Kanun’un bu maddesinde, 4389 sayılı Kanun’un 13. maddesinin 5. fıkrasındaki düzenleme esas alınmıştır. 4389 sayılı Kanun’da bankaların belgeleri saklamaları için bir süre sınırı öngörülmemişken, TTK’nın 68. maddesinde yer alan 10 yıllık saklama süresi bu kez maddede açıkça yer almıştır.
Memur özlük dosyası kaç yıl saklanır?
Buna göre, çalışanların sosyal güvenliğine ilişkin bilgi ve belgelerin özlük dosyalarında on yıl süreyle saklanması gerekiyor.
Noter arşivi kaç yıl saklanır?
Madde 13 – A grubu noterlik işlem belgeleri 1512 sayılı Noterlik Kanunu ve Noterlik Hukuku Yönetmeliği hükümlerine göre süresiz olarak saklanır.